ZADD Martial Arts Centre

ZADD Martial Arts Centre
Gelanggang Beladiri dan Tempur

Tuesday 18 November 2008

Seni tongkat pukulan berganda

Cara menangkis pukulan berganda. Sasaran penyerang adalah leher pihak lawan. Pihak menanti perlu berkelek untuk mengelak pukulan berganda sebelum menangkis tongkat penyerang. Selepas itu, pihak menanti menyerang leher pihak lawan untuk mematikan atau mendatangkan kecederaan yang serius kepada musuh. Kemudian, pihak menanti memukul kaki pihak penyerang untuk menjatuhkan pihak lawan yang sudah cedera tadi dan diakhiri dengan satu pukulan yang padu di kepala untuk mengakhiri hayat si penyerang. Kesemua gerakan tersebut harus dilakukan dengan segerak supaya pihak musuh tidak mempunyai peluang untuk menjerit2 memanggil nama ibunya akibat kesakitan (tuh aku tambah2 je)

Teknik ini tidak terhad pada senjata tongkat sahaja. Ia boleh di aplikasikan dengan menggunakan parang. Ianya mudah, menjimatkan tenaga, serta efektif untuk di gunakan dalam kehidupan seharian.

Berminat dengan teknik ini? Mahu mempelajari teknik2 yang lebih mencabar? Sila hadir ke gelanggang ZADDMAC untuk mendaftarkan diri sebagai ahli.

1 comment:

daus said...

kami suma mmg dh ahli pon, haha...