ZADD Martial Arts Centre

ZADD Martial Arts Centre
Gelanggang Beladiri dan Tempur

Thursday, 11 December 2008

RAHSIA SOLAT

Inilah dia rahsia as-solat, sebagai peringatan bagi yang dah tahu atau panduan bagi yang baru tahu......
1 - Niat Sembahyang : Sebenarnya memeliharakan taubat kita dari dunia dan akhirat.
2 - Berdiri Betul : Fadilatnya, ketika mati dapat meluaskan tempat kita di dalam kubur.
3 - Takbir-ratul Ihram : Fadilatnya, sebagai pelita yang menerangi kita di dalam kubur.
4 - Fatihah : Sebagai pakaian yang indah-indah di dalam kubur.
5 - Ruqu' : Sebagai tikar kita di dalam kubur.
6 - I'tidal : Akan memberi minuman air dari telaga al-kautsar ketika didalam kubur.
7 - Sujud : Memagar kita ketika menyeberangi titian SIRATUL-MUSTAQIM.
8 - Duduk antara 2 Sujud : Akan menaung panji-panji nabi kita didalam kubur
9 - Duduk antara 2 Sujud (akhir) : Menjadi kenderaan ketika kita dipadang Mahsyar.
1 0 - Tahhiyat Akhir : Sebagai penjawab bagi soalan yang dikemukakan oleh Munkar & Nankir di dalam kubur.
11 - Selawat Nabi : Sebagai pendinding api neraka di dalam kubur.
12 - Salam : Memelihara kita di dalam kubur.
13 - Tertib : Akan pertemuan kita dengan Allah S. W. T.

Dari Abdullah bin 'Amr R. A., Rasulullah S. A. W.bersabda :
'Senarai di atas adalah salah satu sebab mengapa orang Yahudi / Kafir tidak sukakan angka 13 dan juga Hari Jumaat. Itulah sebab mengapa mereka mencipta cerita yang begitu seram sekali iaitu ' FRIDAY the 13th ' jika ada di kalangan kamu yang perasan!!!'

Wednesday, 3 December 2008

Penawar Al-Fathihah

Ibnu Abas r.a menyatakan,
Saidina Hassa bin Ali r.a cucu kepada Rasulallah telah sakit. Rasulullah melihat cucunya sakit, mengambil air dan membacakan fatihah dan membacakan 40 kali dalam satu bekas,
kemudian air itu disapukan ke muka, kepala dan dua belah tangan dan kaki serta perut dan mana-mana anggota yang nyata.
Dengan berkat Fathihah itu sembuhlah penyakitnya.
Demikianlah, sesiapa sahaja yang mengidap sesuatu penyakit bacakanlah Fatihah sebanyak yang tersebut setelah itu bacakan doa ini:

A'udzubillahhiminashhsyaitonirrajim
Bismillahirrahmannirrahim 3x

Bismillahi Shafi
Bismillahi Kahfi
Bismillahi Muaffi
Bismillahilladzi La Yadurru Ma'asmihi
Syai'un Filardhi Wala Fissama ewahuwal Sami'un A'lim

Ya Allah sembuhkanlah kerana Engkau Maha Penyembuh.
Ya Allah lindungkan kerana Engkau Maha Pelindung.
Ya Allah pulihkan kerana Engkau Maha Pemulih.

Waufauwidhuamri Illallah.

Diberi minum air Fatihah itu kepada orang yang mengidap penyakit dan sapukan ke mukanya serta ke serata tubuh badannya, inysaallah akan 'afiat.

Wallahuaklam.

Thursday, 20 November 2008

Invitation to Z.A.D.D pendekars

Semua pendekar ZADD yang berminat sila contact saya a.s.a.p
Kita kene lawan pasukan Filipina.



VENUE: ISIREMBA PAINTBALL, KEMENSAH
DATE: 30th NOVEMBER 2008
TIME: TBA (am)
PRICE: RM 90.00 (300 palettes + lunch)
GAMES: DEFEND AND ATTACK (MALAYSIA Vs PHILIPPINE) PHILIPPHINE dh ada 12 org ..malaysia baru comfirm4 org..dpt lg 8 org cantik gak...lebih lg bagus
PLAYERS: 24 PARTICIPANTS (first come first serve basis) - MALE ONLY !!!
FINAL REGISTRATION: 27th NOVEMBER 2008
INFO: *NO VEST PROVIDE, BRING YOUR OWN JACKET.* *JUNGLE SCENIC, WEAR CAMO IF POSSIBLE.*

Tuesday, 18 November 2008

For Fun

KAPLA SIAPAKAH INI??? CUBA TEKA SIAPA YANG DAPAT?






TIDOR KAAAA???





CHAMPION WAHAAAAHAAAAAAA!!!!












Latihan Senaman Tua Sebelum Pegi Meeting.....So that tak tension sangat!!






MAKLUMAN

Salam...Kelas latihan KHAS setiap hari Sabtu bermula 6/12/2008 digelanggang Setiabakti, no.2201, Jln Permata 10, Tmn Permata, Hulu Kelang untuk 6thn hingga 12thn & 13thn - 17thn bermula jam 9pagi - 11.30pagi.Bayaran Pendaftaran RM35 (sekali sahaja) dan bulanan RM35. Pengangkutan akan disediakan pergi-balik bagi kawasan Hulu Kelang, Keramat, Wangsa Maju, Melawati & yang berdekatan dengannya.Bagi yang jauh mungkin kita boleh perbincangkan. Ini bagi menjaga keselamatan pelatih (anak2). Modul2 yang akan diajar senaman(senaman tua), asas, teknik2 pertahanan diri yg ringkas, mudah & berkesan selain ditambah dgn pengajaran adab & adat bagi melatih anak2 kita menjadi INSAN YANG MULIA...Insyallah. Utk keterangan lanjut, sila hubungi saya, (Hamidi) 019-655 5371/016-2183 154 atau Guru Dahlan 016-3500 410. Boleh sebarkan pada anak2 rakan, saudara atau siapa sahaja yang berminat. Insyallah, sama-sama kita memperkembangkan silat melayu kita..Terima Kasih.
Hamidi
YDP Akademi Setiabakti

Seni tongkat pukulan berganda

video

Cara menangkis pukulan berganda. Sasaran penyerang adalah leher pihak lawan. Pihak menanti perlu berkelek untuk mengelak pukulan berganda sebelum menangkis tongkat penyerang. Selepas itu, pihak menanti menyerang leher pihak lawan untuk mematikan atau mendatangkan kecederaan yang serius kepada musuh. Kemudian, pihak menanti memukul kaki pihak penyerang untuk menjatuhkan pihak lawan yang sudah cedera tadi dan diakhiri dengan satu pukulan yang padu di kepala untuk mengakhiri hayat si penyerang. Kesemua gerakan tersebut harus dilakukan dengan segerak supaya pihak musuh tidak mempunyai peluang untuk menjerit2 memanggil nama ibunya akibat kesakitan (tuh aku tambah2 je)

Teknik ini tidak terhad pada senjata tongkat sahaja. Ia boleh di aplikasikan dengan menggunakan parang. Ianya mudah, menjimatkan tenaga, serta efektif untuk di gunakan dalam kehidupan seharian.

Berminat dengan teknik ini? Mahu mempelajari teknik2 yang lebih mencabar? Sila hadir ke gelanggang ZADDMAC untuk mendaftarkan diri sebagai ahli.

Pendekar-pendekar ZADDMAC 2008

Dari kiri: Pendekar Faizudin, Pendekar Popo, Pendekar Shafuan, Pendekar Tahir, Guru Azlan, Guru Utama Dahlan Karim, Pendekar Fikhri, Pendekar Azlee, Pendekar Lutfi, Pendekar Daus Gagah, Pendekar Sham (Abdullah Fakir haha)

gamba grading

to all pendekar...

i have uploaded some photos regarding our grading last sunday. there are too many pictures therefore i'm too tired of resizing and uploading the picture. you can drop by my page in silat.tv and download from there.

Congratulations to all pendekar for passing the grading last sunday. Alhamdulillah...

~~Atok Monash~~

Monday, 17 November 2008

Silat Apa Ni?

video

Pendekar Lutfi tengah menggunakan teknik garu kucing untuk menjinakkan Sabrina..heheh.

Thursday, 13 November 2008

Untuk renungan

Read only if you have time for ALLAH
إقرأه فقط إن كنت تمتلك وقتا لـ اللهLet me tell you, make sure you read all the way to the bottom. I almost deleted this email but I was blessed when I got to the end
دعني أخبرك، تأكد انك ستقراه الى النهاية لقد كدت احذفه ولكني بوركت عندما انهيته

ALLAH, when I received this e-mail, I thought...

inappropriate during work
ليس لدي وقت لقراءة تلك الأشياء كما أنني بوقت غير مناسب للقراءة ..فأنا في العمل
Then, I realized that this kind of thinking is... Exactly, what has caused lot of the problems in our world today.
وبعدها لاحظت بأن هذا النوع من التفكير هو تماما السبب
We try to keep ALLAH in MASJIDSنحن نحاول أن نجعل الله والدين با
وربما بليل الجمعة
And, the unlikely event of a MAGHRIB SALLAH.
وصلاة المغرب احيانا
We do like to have Him around during sickness...
نحن نحب ان نذكره ايام المرض

And, of course, at funerals
.وطبعا الجنائز

However, we don't have time, or room, for Him during work or play...
لكن ليس لدينا الوقت ولا المساحة لأن نذكره

Because.. That's the part of our lives we think... We can, and should, ha
لأن هذا هو الوقت الذي نعتقد<
ياالله سامحني على هذا النوع من التفكير

That... there is a time or place where..
H E
التفكير الذي يقول أن هناك وقت او مكان

We should always have time to remember all HE has done for us.
يجب أن يكون لدينا الوقت 'لأن نذكر كل ما<

Pass this on ONLY IF YOU MEAN IT!!
أنشرها فقط إن كنت مقتنع بها
Yes, I do Love ALLAH.
نعم، انا أحب الله HE is my source of existence and Savior.
هو مصدر وجودي ومنقذي

He keeps me functioning each and every day. Without Him, I will be nothing. وهو الذي يبقينا أحياء كل يوم ومن دونه سنصبح لا شيء
هذا أسهل اختبار ممكن If You Love اذا كنت تحب الله ولا تخجل من جميع الأشياء الرائعة التي قام بها من أجلك

Send it on...
أنشرها
Now do you have the time to pass it on?
والآن ألديك وقت للنشــر .؟؟

Make sure that you scroll through to the end.
تأكد إنك ستصل لنهاية الرسالة
Easy vs. Hard السهــــل ×لماذا يكون من الصعب جدا أن تقول الحقيقه ومع ذلك
Why are we so sleepy in THE MASJID but Right when the sermon is over wesuddenly wake up?
لماذا نشعر بالنعاس وقت الصلاة و في المسجد وبمجرد أن تنتهي الخطبه نصحو فجأة
Why is it so easy to delete a HOLY e-mail, but yet we forward all of the nasty ones?
لماذا يكون من السهل جدا أن نحذف ايميل ديني ومع ذلك ننشر كل
Of all the free gifts we may receive, Prayer is the very best one....
من ضمن كل الهدايا المجانيه التي نحصل عليها .. دعوة صادقة هي أفضلهم
There are no costs, but wonderful rewards... لن تكون هناك عقوبات لعدم النشر
بإذن الله
Notes: Isn't it funny how simple it is for people to NOT BELIEVE IN ALLAH and then wonder why the world's going to hell.
شيء مضحك أن يأتي شخص ويدعي بأنه مؤمن بالله ولكنه لم يزل
Isn't it funny how you can send a thousand jokes through e-mail and they spread like wildfire, but when you start sending messages regarding ISLAM , people think twice about s
شيء مضحك أنه من الممكن أن ترسل الآلاف من النكت عن طريق الإيميل وتنتشر مثل النار في الهشيم واذا ارسلت ايميل اسلامي الناس يفكرون مرتين قبل <

Isn't it funny how when you go to forward this message, you will not send it to many on your address list because you're not sure what they believe, or what they will think of you for sending it to them.
كما أنه من المضحك أنه عندما تقوم بنشر هذا الإيميل لن تقوم بإرساله إلى كل من
Isn't it funny how I can be more worried about what other people think of me than what ALLAH thinks of me.
من المضحك أن نخاف من رأي الناس فينا اكثر من رأي الله فينا !!

MAKE DOA, for everyone who sends this to them
انا دعوت لكل شخص يرسل هذا الإيميل لكل
بإذن الله



And send it back to the person who sent it, to let them know that indeed it was sent out to many more
وأرسلها لنفس الشخص إللي أرسلها لك لكي

الشمعة لا تخسر شيئا اذا ما تم إستخدامها لإشعال شمعة اخرى

Latihan Persediaan Menghadapi Ujian

Date: 12nd November 2008
Time: 5.00 pm - 6.30 pm
Location: Gelanggang Sunway

Pendekar Shafuan dan Pendekar Sham (menutup aurat) sedang membuat latihan Langkah Panglima


Pendekar Daus Gagah menunjukkan seni kelek nya yang baik punya!!


Instructor Gelanggang Sunway yang segak berbaju kemeja dgn berseluar jeans.


Pendekar Lutfi yang bertenggek kebosanan disebabkan datang awal ke gelanggang.


video
Beberapa orang pesilat gigih mendengar ajaran drpd Guru Azlan


Good Luck To All Pendekars
All The Best!

Wednesday, 12 November 2008








Salam to all Pendekar yang mengambil bahagian Ahad 16hb Nov 2008.



Baby Duck Stomp-Stomping,

Die One Eat Buah Berangan,

To All Pendekar Taking Grading,

All The Best Without Halangan.


Monday, 10 November 2008

MUSCLUB

Kepada seluruh warga ZADD dan MUSClub

Sila beri cadangan bagaimana kita boleh mengembangkan seni melayu kita di Monash University Bandar Sunway. Untuk semester yang akan datang sila kembangkan sayap anda untuk menarik lebih ramai perticipant ke dalam seni beladiri melayu ini.
Untuk perhatian semua ahli ZADD, syllibus Monash next semester akan merangkumi Seni Tongkat dan Olahraga(tangan kosong). Sila ajak lebih ramai untuk berseni. Kita sama-sama cuba hantar satu pasukan untuk seni dan satu pasukan untuk laga ke peringkat olahraga universiti yang akan di adakan tahun depan. Insyaallah...dengan cara itu minat bersilat akan lebih di terima di Monash terutama bagi bangsa lain.. Di harap ahli sekelian bantu dalam mengembangkan seni warisan kita ini...Insyaallah.

http://zaddmac.tripod.com

http://http://martialmatrix.ning.com/profile/AzlanAzman

http://www.silat.tv/group/zaddmartialartscentre

BAGUS POPO

ALHAMDULILLAH PENDEKAR POPO DARI UTARA....YANG LAIN-LAIN TU BILA LAK NAK ANTAR? SILA LAH CONTRIBUTE.

ANAK ITEK TERKEDEK-KEDEK
DI GANTI PULA ANAK PLATIPUS
LATIH-LATIHLAH LAH KELEK BERKELEK
AGAR SENI TIDAK PUPUS


Friday, 7 November 2008

Demonstrasi Langkah Panglima dan Seni Sembah Tongkat

Langkah Panglima dan Seni Tongkat by Mahaguru Popo

video
Popo sedang membuat demo utk Langkah Panglima


video
Popo sedang membuat demo utk Seni Sembah Tongkat

p/s: Ignore the messy living room

Sumber Video: memory card Sony ericson

Tuesday, 4 November 2008

Senaman Tua & Setiabakti dlm Majalah Seni Bela Diri






Silalah email kepada kengkawan yang lain untuk mengajak join latihan silat atau senaman tua.
































Monday, 3 November 2008

Rahsia

1hb. Kamu seorang yang tidak tetap pendirian terutamanya dalam soal cinta. Kadangkala pilihan yang kamu buat itu
bukanlah yang terbaik. Sebab itu cinta kamu mudah beralih arah bila terasa tidak wujud keserasian.
2hb. Berbeza dengan mereka yang dilahirkan pada 1hb, kamu yang dilahirkan pada tanggal 2hb cukup tegas orangnya dan
keputusan kamu sukar digugat termasuklah soal cinta. Sekali kamu mengatakan tidak, tiada siapa yang mampu
mengubahnya.
3hb. Kamu seorang yang cukup bersemangat dalam. menjalani kehidupan. Kamu memerlukan cinta dalam hidup namun
sikap kamu yang seolah tak endah dan sukar untuk meluahkan apa yang kamu rasa membuatkan kamu segan untuk
didekati.
4hb. Dikatakan kamu yang dilahirkan pada 4hb ini terlalu suka mengikut perasaan dan kata hati. Sebab itulah tidak hairan
bila kamu sering tersilap membuat keputusan yang kadangkala kamu sendiri kesali. Selalu saja cinta kamu hinggap pada
tempat yang salah.
5hb. Awas! Kawal perasaan cemburu yang kamu miliki itu kerana ia boleh memburukkan diri kamu sendiri. Namun
kebaikan kamu, bersifat pelindung kepada orang-orang yang kamu sayangi.
6hb. Kamu disukai ramai kerana personaliti kamu yang cukup menarik hati. Tidak hairanlah bila ramai yang cuba menawan
hati kamu. Walau bagaimanapun, bagi kamu banyak lagi perkara penting selain cinta.
7hb. Kamu seorang yang 'happy go lucky' dan gemar berseronak. Namun sikap kamu yang agak berhati-hati dalam memilih
teman membataskan pergaulan kamu. Begitu juga soal percintaan. Kamu ni pemilih sangat!
8hb. Kamu seorang yang romantis. Wah! beruntungnya siapa yang menjadi pasangan kamu nanti. Namun kamu
mementingkan cinta sejati bukannya nafsu semata-mata saja!
9hb. Nampaknya kamu ni seorang yang amat menjaga personaliti dan keterampilan diri di mata orang ramai. "Maintain
vouge" manjang! Dalam soal cinta, sudah tentu kamu ingin yang 'setaraf' juga.
10hb. Kamu yang dilahirkan pada tarikh ini seorang yang sangat mementingkan keluarga daripada segala-galanya di dunia
ini. Kamu gembira dalam keriuhan keluarga yang besar. Namun sikap ini kadangkala membuatkan buah hati terasa diri
terpinggir!
11hb. Nampaknya kamu ni seorang yang amat berdisiplin dalam mengatur kehidupan kamu seharian. Sebab itulah kamu
juga mengharap si dia juga bersikap demikian. Namun, tidakkah kamu terfikir, kadangkala hidup ini terasa boring bila
terlalu mengikut peraturan?????
12hb. Kamu seorang yang setia dalam perhubungan. Sekali kamu memberikan komitmen, selamanya kamu akan setia.
Namun jangan tak tahu, ramai yang masih menaruh minat padamu walaupun tahu kamu sudahpun berpunya!!
13hb. Kamu seorang yang sering berfikir ke arah yang positif sahaja. Sebab itulah kamu disukai ramai. Namun dalam masa
yang sama, kamu sering tunduk dan tidak tahan dengan tekanan! Dari segi hubungan cinta, kamu amat pandai menjaga
perhubungan.
14hb. Hebat! Bagi kamu, karier/pelajaran adalah segalanya dalam hidup. Sebab itulah kamu tidak menerima mana-mana
huluran cinta daripada sesiapa. Cinta dan perkahwinan adalah perkara terakhir dalam senarai hidup kamu!!
15hb. Kamu yang dilahirkan pada tarikh ini suka mengubah keputusan kamu secara tiba-tiba. Namun apabila kamu
membuat keputusan, kamu akan terus bertindak. Punca pergaduhan antara kamu dan si dia, sikap kamu ini yang suka
membuat tindakan 'last minutes'.
16hb. Kamu ini seorang yang moody rupanya.... Sekejap mood kamu okey dan sekejap pula kamu marah-marah. Ini
membuatkan tekanan dan si dia boring dengan sikap kamu itu. Cuba kawal sikit.
17hb. Kamu lebih suka mejaga hati orang lain berbanding hati kamu sendiri. Namun sikap penting yang kamu tonjolkan
membuatkan orang tidak tahu perasaan sebenar kamu.
18hb. Kamu ni sangat perahsia orangnya lebih-lebih lagi soal perasaan dan cinta. Kamu lebih suka memendam perasaan
hingga mendatangkan tekanan pada diri kamu. Dalam perhubungan cinta, mereka sukar untuk melafazkan kata sayang.
19hb. Kamu bersikap berhati-hati dalam setiap apa yang kamu lakukan termasuklah menjalinkan perhubungan cinta.
Biasanya kamu lebih suka mulakan dengan persahabatan sebelum menjadi serius.
20hb. Kamu ini terlalu banyak permintaan. Ada sahaja yang kamu inginkan. Sebab itulah sering timbul pergaduhan dengan
si dia bila kamu asyik minta itu dan ini. Kamu sepatutnya tengok dulu kemampuan si dia!!!
21hb. Sikap kamu yang cool, tenang dan seolah tak kisah membuatkan orang lain 'ambil mudah' terhadap diri kamu. Begitu
juga si dia. Lebih baik kamu berterus terang jika ada perbuatan si dia yang kamu tidak suka sebelum terlambat.
22hb. Kamu yang lahir pada tanggal ini seorang yang amat bercita-cita tinggi dan mempunyai impian hidup sendiri. Dalam
soal cinta, kamu akan memilih seseorang yang kamu akan rasa' selamat' bila berada di sampingnya.
23hb. Sikap kamu yang kelakar dan riang membuatkan orang suka mendampingi kamu. Malangnya kamu sering terasa
bosan bila berada di samping teman-teman dan sidia. Jangan begitu, kadangkala kita perlu serius dalam hidup.
24hb. Kamu seorang yang mementingkan diri sendiri. Dalam perhubungan cinta, kamu terlalu takut dilukai hingga
membuatkan kamu bersifat menggongkong si dia.
25hb. Bila menyentuh soal cinta, kamu sukar mempercayai lelaki/perempuan yang bagi pendapat kamu ramai yang lebih
suka mempermainkan kaum sejenis kamu. Kalau tak mencuba, bagaimana nak tau kan?????
26hb. Kamu harus ubah sikap kamu ini yang dikatakan tidak serius dalam perhubungan yang dijalinkan. Malah kamu lebih
mementingkan keseronokan saja!!!!
27hb. Kamu sukar untuk menaruh kepercayaan kepada orang lain walaupun kekasih kamu sendiri. Tak baik wasangka !!!!
28hb. Kamu suka diri kamu menjadi perhatian ramai dikalangan teman-teman. Namun kadangkala di dalam keghairahan
bila menjadi tumpuan, kamu meminggirkan sidia tanpa disedari.
29hb. Kamu tidak akan menjalinkan sebarang komitmen dengan sesiapa saja selagi kamu tidak puas hati dengan apa yang
kamu miliki.
30hb. Kamu seorang yang keras kepala. Ini juga punca pergaduhan kamu dengan si dia kerana kamu sukar untuk
beralah!!!!
31hb. Terlalu banyak yang kamu impikan dalam hidup. Jangan begitu, hargai apa yang kamu miliki sekarang termasuk si
dia yang setia!!!!

Monday, 27 October 2008

12 Sifat Sahabat

12 sifat sahabat

1. Jika engkau berbuat bakti kepadanya, ia akan melindungimu

2. Jika engkau rapatkan persahabatan dengannya, dia akan membalas baik persahabatanmu itu

3. Jika engkau perlukan pertolongan daripadanya berupa wang dan sebagainya ia akan membantumu

4. Jika engkau menghulurkan sesuatu kebaikan kepadanya, ia akan menerima dengan baik

5. Jika ia mendapat sesuatu kabajikan (bantuan) daripadamu, ia akan menghargai atau menyebut kebaikanmu

6. Jika ia melihat sesuatu yang tidak baik daripadamu, ia akan menutupnya

7. Jika engkau meminta sesuatu bantuan daripadanya, ia akan mengusahakannya

8. Jika engkau berdiam diri (kerana malu hendak meminta), ia akan menanyakan kesusahanmu

9. Jika datang sesuatu bencana menimpa dirimu, ia akan meringankan kesusahanmu(membuat sesuatu untuk menghilangkan kesusahan itu)

10. Jika engkau berkata kepadanya, nescaya ia akan membenarkanmu

11. Jika engkau merancangkan sesuatu, nescaya ia akan membantumu

12. Jika kamu berdua berselisih faham, nescaya ia lebih senang mengalah untuk menjaga kepentingan persahabatan.

Sungguhpun begitu, kita seharusnya individu yang perlu memiliki sifat-sifat di atas. Semoga persahabatan dan persaudaraan sesama kita sentiasa berkekalan dan menguatkan lagi ukhuwah Islamiah.

Wednesday, 22 October 2008


KEPADA SEMUA PENDEKAR DAN SRIKANDI Z.A.D.D ALIRAN SILAT SETIABAKTI SILA SMS WHETHER PEGI KE TIDAK BY FRIDAY EVENING. MONDAY ATURCARA...JUMPA DI GELANGGANG ZADD BANDAR SUNWAY BY 1.30PM BERGERAK KE AKADEMI TEPAT PUKUL 2.00PM. ORAIT.

Tuesday, 21 October 2008

Seorang doktor perubatan dari Indonesia, Prof Dr Moh Sholeh, melakukan kajian khusus terhadap solat tahajud.
Beliau mengambil sampel darah, hormon tekanan (stress) dan imuniti dalam badan. Selepas tiga bulan melakukan solat, sampel diambil lagi dan didapati imuniti meningkat dan hormon tekanan menurun. Rumusannya solat tahajud boleh merawat barah.
Kajian lain dilakukan oleh tiga doktor perubatan dari Universiti Hokkaido di Jepun, iaitu Mohammed Faruque Reza, Yuji Urakami dan Yukio Mano, yang mendapati bahawa posisi tubuh (posture) solat boleh merawat warga tua yang sakit tulang.
Dr Wan Abu Bakar berkata, kajian sepatutnya berakhir tahun ini, tetapi jabatan mempunyai beberapa cadangan baru bagi memperluaskan kajian itu.
Memperjelaskan kajian lanjutan itu, Dr Fatimah yang mengetuai kajian berkata antara bidang baru yang akan dikaji ialah mengenai perbezaan solat antara orang biasa dan ulama.
"Kajian itu akan mengkaji isyarat otak ulama dan orang biasa ketika bersolat. Adakah isyarat otak orang alim adalah lebih tenang berbanding orang biasa kerana kita menjangka mereka memahami bahasa al-Quran," katanya.
Bagaimanapun, katanya sukar untuk mendapat ulama secara sukarela menyertai ujian ini. Beliau memberi jaminan bahawa identiti mereka yang menyertai ujian dirahsiakan dan hanya dinyatakan sampel adalah dari kumpulan tertentu.
Berbanding kajian awal yang mengesahkan solat memberi banyak kebaikan kepada kesihatan manusia, katanya kajian lanjutan memperjelaskan proses solat merawat pelbagai penyakit.
Mengambil Erektil Disfungsi (ED) atau mati pucuk sebagai contoh, katanya kajian awal yang dilakukan mengesahkan bahawa solat memberi kesan positif untuk merawat ED, tetapi mereka ingin mengkaji cara gerakan solat merawat penyakit itu.



Monday, 20 October 2008

Majlis Aidil Fitri & Silaturrahim Setiabakti 2008

Akademi Setiabakti akan mengadakan jamuan makan sempena Hari Raya Aidul Fitri 2008 $ Majlis Silaturrahim untuk semua ahli-ahli dan bekas ahli (orang lama) pada ISNIN 27hb OKTOBER (cuti deepavali) jam 2.00pm - 6.00pm Bayaran RM20.00 utk single dan RM30.00 utk keluarga. Sila hubungi Hamidi / Hassan / Asmawi / Rizal / Azlan / Razlan atau @ bank in ke Maybank 162478140787 Hamidi Md Nor sebelum Sabtu 25hb Oktober 2008.Hamidi (YDP Akademi Setiabakti)

Wednesday, 15 October 2008

tHANK yOu

TERIMA KASIH PENDEKAR ONYEN. NANTI KITA BUAT VIDEO GELANGGANG KITA SENDIRI PULAK UNTUK ORANG-ORANG BARU JADIKAN REFERENCE YA, ESP LATIHAN TUBI SENJATA PISAU BELATI.

Tuesday, 14 October 2008

Video Silat

Credit to Akedemi Setiabakti@youtube

For those yg tak ingat step utk langkah panglima n seni tongkah sembah tongkat, disini ada beberapa video latihan/demo drpd senior2 silat setia bakti utk revision.


Langkah Panglima Pecah 4**Masuk exam

video

Klik pada link video di bawah untuk muat turun video ini!
Langkah_Panglima_Pecah_Empat.3gp (965 kb)


Seni Pusing Sembah Tongkat**Masuk exam

video

Klik pada link video di bawah untuk muat turun video ini!
Seni_tongkat.3gp (681 kb)


AWAS!!: Video adalah dalam format 3gp (mobile phone). Sila gunakan video player yg sesuai. Compatible player seperti Media Player Classic amatlah sesuai sekali utk memainkan video berformat 3gp.
p/s: Klik pada Free User (Rapidshare) untuk download secara percuma atau Premium User utk maximum download speed.




Video source: http://www.youtube.com/profile_videos?user=AkademiSetiabakti

Thursday, 2 October 2008

ZADDMAC at Silat.TV

All pendekar sila join bagi meramaikan umat.

Saturday, 27 September 2008

Sebagai senyuman


Ada saper-saper kenal pendekar-pendekar dari Jepun nie tak?? Hehehe .....Saper pernah bertarung ngan depa sila bagi info cara nak lawan heheh..

Salam Aidil Fitri


Kepada semua pencinta seni beladiri dan sekelian umat Muslimin


Salam Aidil Fitri to all and Maaf Zahir Batin


Ikhlas dari
Pendekar Ninjasan

Tuesday, 23 September 2008

Pendekar Aussie Apik

Pendekar Apik dari perguruan Seni Silat Setiabakti Gelanggang Z.A.D.D yang berada di Australia..sila email alamat kat saya. Raya nanti mu balik dok?

Friday, 19 September 2008

CARTA MISTIK


KEPADA SEMUA PENDEKAR DAN PESILAT Z.A.D.D SILA KAJI GAMBARAJAH DI ATAS
Gambarajah di atas nampak simple tetapi mempunyai 1001 petua dan sebagainya untuk kegunaan seni beladiri, sukan beladiri dan juga kegunaan seharian. Perlu di ingatkan yang pemahaman gambarajah di atas bergantung kepada 'rezeki' seseorang itu dan ianya tidak akan datang sekelip mata ..mungkin esok lusa atau berbulan-bulan tertakluk kepada kaedah dan pengamatan di dalam kajian anda. Konsep rajah tersebut di gunakan dalam penelitian dan kajian peringkat tinggi di dalam kebanyakan seni bela diri silat dan bukan silat.
Di sini saya ingin memohon maaf kepada mana-mana perguruan silat dan bukan silat (karate, ninjutsu, shaolin) yang merasa saya telah melanggar adat dengan menyiarkan rajah tersebut. Niat saya hanya satu iaitu berkongsi ilmu dengan semua baik di dalam bidang beladiri atau bukan.
Penentu 'rezeki' untuk mendapat petua atau 'rasa' dari pemahaman rajah di atas adalah ketentuan Tuhan. Kita hanya perlu berusaha mengupas rahsia di sebalik rajah tersebut..dan oleh kerana itu saya tidak bimbang atau risau jika 'rahsia' tersebut di salah guna kerana perlu berguru untuk mengupas'ilham' dan 'rahsia' rajah tersebut.
Untuk para pendekar dan pesilat Z.A.D.D rahsia tersebut ada dalam latihan anda..dan jika pemahaman dalam gerak latihan yang anda lakukan anda hayati sepenuhnya, insyaallah terbuka segala 1001 rahsia peringkat tinggi ilmu bela diri yang tersimpan di dalam rajah tersebut.
Akan di siarkan juga MAKAM 4 Beladiri satu hari nanti dari saya untuk pengamatan ahli-ahli Z.A.D.D INSYAALLAH.
Jangan lupa sila post atau comment pengamatan yang telah anda perolehi dan kita kongsi bersama rahsia yang anda dapati jika anda tidak keberatan.

Memory Lane 2




Thursday, 18 September 2008

BERITA TERKINI

Kepada semua Pendekar Z.A.D.D dan Pesilat MUSClub..Sabtu ini latihan seperti biasa di Gelanggang Sunway 5.30p.m
Agenda latihan seperti biasa...dan ada sedikit latihan special. Sila hadirkan diri. Kita mungkin di kehendaki mengadakan persembahan selepas Raya nanti bulan Oktober 19hb..di Sunway sempena hari Penerangan dan Keselamatan RT. Kita juga mungkin akan diperlukan untuk mengadakan beberapa sessi demo dan sembah pengantin pada cuti sekolah nanti.
Sila ambil perhatian, tolong info kepada yang lain.

Untuk maklumat lanjut sila datang gelanggang Sabtu ini 20hb waktu latihan.

Terima Kasih
Pendekar Ninjasan

Sunday, 7 September 2008

Some activities in the past












Gambar latihan di pinggir tasik Subang Jaya. Ini adalah salah satu aktiviti latihan yang di adakan selain berlatih di gelanggang latihan.

Latihan luar gelanggang ini akan di teruskan kerana ia adalah satu cara utk expose keunikan dan keindahan seni silat melayu kepada orangramai. Selain daripada itu ia juga dapat membuang negative implication yang di hubungkait dgn silat secara tradisinya seperti silat itu songsanglah...ada jin lah tak mengikut syariat Islam lah kerana silat pada pandangan umum mesti ada unsur mistik kerana itulah ianya di ajarkan hanya pada waktu malam dan sebagainya Oleh sebsb itu,kami Z.A.D.D membuat latihan secara terbuka depan orang ramai dan pada waktu siang..tiada latihan pada malam hari. Jadi dengan demikian public dapat melihat sendiri bahawa tidak semua seni silat ada unsur khurafat. Kami telus dalam ilmu dan keutamaan kami adalah pendekar kami boleh membela diri yang sebenar, bukan hanya sebagai sukan ( sports combat). Dan emphasize kami dalam latihan adalah dengan cara terbuka dan fun enjoyable training.......





video

Video clip beberapa aktiviti Zaddmac.



Kene Skodeng

video

Putra Kayangan kene skodeng dalam hutan..........hehehe...

Camping @ Kemensah Waterfall, Ulu Kelang

Pada 26-27hb Julai 2008 yg lalu, ZADD Martial Arts Center bersama MUSClub telah mengadakan satu perkhemahan / bertapa di Air Terjun Kemensah, Ulu Kelang. Perkhemahan ini adalah salah satu daripada aktiviti tahunan bagi kelab tersebut.

Aktiviti bermula pada pagi 27hb (Sabtu) seawal 9 pg (9.00 pagi oke kta berkumpul dirumah). Pukul 11 pagi baru gerak naik keter Jimin, Syam n Abg Lan trus ke Air Terjun Kemensah.

Sebelum ketibaan Abg Lan dan geng2 nya, ambil gamba dlu la beb. Nanti abis plak bateri. Haih.. sejam tunggu.. ingatkan nk bukak khemah dah kat situ.. takpe2.. last2 dpt makan nasi ayam.


Ececece.. Semangat kerjasama. Apa yg penting kerjasama. Inilah salah satu amalan pendekar2 seni silat setia bakti.

Amir - Sherpa/Penunjuk jalan. Yang lain.. ikut je.

Halangan yg tak boleh dielakkan. PACAT!! Asal ade pacat je... semua berhenti. adoi.. camni bila la nk sampai.

Ni la kita punye pendekar ZADD/ninjasan...etc..ape2 je la nickname dia.. yg orang ramai selalu sebut2 kan tu.

Ecece.. bajet koboi la pulak 2 ketul ni.. takpe2.. baru separuh jalan.. boleh posing lagi tu..

Jalan sesat. Terpaksa patah balik.

First skali sampai kat situ. Jumpa Air terjun ni. Tapi tak jumpa tapak khemah la pulak. So panjat lagi atas.

Finally, jumpa jgk tapak perkhemahan. Jauh gak jalan. Dlm sejam setengah baru sampai. Tp yg hampeh nye kat sini takde air terjun yg best2.. ade yg kecik2 je. Tp takpelah.

Setting khemah. Sebelum tu buka gelanggang dlu la bro.


Bila dah siap pasang khemah.. Daus Tenggiling ngan Abg Lan pergi menunggu kedatangan pendekar2 dari Sunway College... Dkt2 maghrib baru diorg sampai. So, ape lagi.. posing le dulu beb.

Oke.. skrg saat ditunggu2.. ape lagi. bila semua benda dah siap, semua trus terjun mandi. Air terjun dia mmg best gle okey. walaupun hanya air terjun mini. tapi keseronokan tu terpancar pada setiap wajah2 pendekar.
Haih.. dalam air pun ade pacat gak ke.

Air terjun yg sgt kuat bila Syam yg berada di atas tu membuka empangannya. Semua xbley bukak mata.

Unggun api yg hanya idup pada waktu pagi. Tu pun skejap je.

Menu makan pada malam tersebut. Daging burger Ramly. Ada yg tak sanggup makan daging dan hanya makan sosej je... dgn alasan tak nak &^%&! dekat situ.. nak tahan sampai rumah.. haha..

Mak aihhh.. Satu khemah share 6org. Khemah lain 2-3 orang je. Keadaan amat tidak selesa sekali kerana terasa lagi pacat2. Tp dalam ketidak selesaan tersebut. Syukran dengan lenanya tdo dari awal malam sampai lewat pagi.. hahaha..

Muke baru bangun pagi. Semua taknak mandi sebab sejuk gler.. Suhu pada pagi itu amat sejuk sekali oke. Sampai terasa ke tulang.

Ahad, 27hb. 11 pagi. Selesai je semua mandi2.. terus bwat latihan asas seni tongkat. Training kat puncak gunung ini amat best skali. mne taknya.. berbanding dgn kolej, disini lantai nya lebih lembut dan selesa utk kaki.


Daus - Gelak je bila training.

Haktui.. ni aku dah lupa apa benda nama teknik serangan. Tp sempat jgk kne candid.


Gabungan pendekar dari MONASH dan Sunway. Bwat seni tongkat.

Okeh.. Tu je. Sekian terima kaseh. Ape2 hal hntr je komen.

Memory Lane